موسسه خیریه عترت فاطمی

#عترت_خانه_سادات_است

موسسه خیریه عترت فاطمی

#عترت_خانه_سادات_است

اهمیت کمک به نیازمندان

سه شنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۱، ۰۹:۴۶ ق.ظ

شریعت اسلام، به عنوان یک دین اجتماعی، تاکید فراوانی بر دستگیری از نیازمندان در عین حفظ کرامت آنان دارد. رسول اکرم و ائمه اطهار در مورد کمک به نیازمندان و به ویژه کمک به ایتام احادیث فراوانی ذکر نمودند که به ما اهمیت این موضوع را یادآور می شود. یکی از مهم ترین موارد در این زمینه، دستگیری از ایتام سادات می باشد که باید با حفظ کرامت آنان صورت پذیرد. در ادامه ، بیشتر در مورد کمک به ایتام سادات بحث خواهیم کرد.

علاقه و احترام مومنان به پیامبر (ص) و خاندان پاک و مطهر ایشان در کنار حس نیکوکاری و جلب رضایت خدا و رسولش باعث شده است که دستگیری از نیازمندان و ایتام در کل و به طور اخص، کمک به سادات آل محمد و به ویژه ایتام سادات، مورد توجه ویژه ای قرار گیرد. عموم امت اسلام، ارزش و احترام خاصی برای خاندان پیامبر قائل هستند.به همین دلیل، اولویت خاصی نیز برای حل مشکلات معیشتی سادات آل محمد (ص) قائل هستند.

رسول خاتم در فرمایشات فراوانی به ارزش خاندانشان پیش خود و خدای متعال تاکید داشته اند و برای افرادی که این مهم را رعایت کرده و محب خاندان نبوت هستند، جزای خیر ترسیم نموده اند. بعنوان مثال در روایت متواتری از ایشان نقل شده که می فرمایند:

چهار دسته در روز قیامت مورد شفاعت من خواهند بود، هر چند با گناه دنیوی به صحرای محشر وارد شوند:

. افرادی که اولاد من را یاری کنند.

. کسانی که از اموالشان به اولاد تنگدست من کمک نمایند.

. آنهایی که که با زبان و قلب خود اولاد من را دوست بدارند.

. انسانهایی که برای اصلاح امور اولاد من در هنگام اضطرار، کوشش کنند.

 

طریقه کمک به ایتام سادات

همان طور که ذکر شد، در بحث کمک به سادات، باید حفظ کرامت این عزیزان که از نسل رسول خدا هستند، همواره مدنظر قرار گیرد. از این رو بهتر است کمک به این عزیزان از طریق مجموعه های تخصصی که در این زمینه فعال هستند صورت گیرد.

تاریخچه موسسه خیریه عترت فاطمی

گروهی از مومنین خیر موسسه خیریه عترت فاطمی را در سال 1379 با اهتمام تاسیس کردند.این موسسه از سال 1381 مجوز رسمی برای فعالیت های خیریه دریافت نموده، می تواند هموطنان عزیز را در زمینه کمک به ایتام سادات، یاری نماید. موسسه خیریه عترت فاطمی ،که گزارش فعالیت های خدا پسندانه آن به سمع و نظر مراجع عظام تقلید نیز رسیده، سالهاست در زمینه ارائه خدمات به نیازمندان، به ویژه ایتام سادات، فعالیت های گسترده ای داشته است. کمک به ریشه کنی فقر در میان خانواده های معزز تحت پوشش این موسسه و کمک در زمینه تهیه مسکن مناسب و بازگرداندن استقلال مالی و توانمند سازی این عزیزان، از افتخارات موسسه خیریه عترت فاطمی می باشد.

در این موسسه، حمایت معیشتی از ایتام سادات به صورت واریز مبلغ ماهیانه به حساب شخصی آنان صورت می گیرد. اما نیازهای این عزیزان،بسیار بیش از اینهاست و بر این اساس، خدمات این موسسه به سادات معزز نیز گسترده تر و در زمینه‌ هایی همچون:

. ساخت و تعمیر مسکن و پرداخت رهن و اجاره و اقساط مسکن

. پرداخت کمک هزینه تحصیل و تهیه و توزیع لوازم التحریر برای کلیه ایتام سادات دانش آموز

. پرداخت هزینه های درمانی

. انجام مشاوره های تحصیلی و روانشناسی و ایجاد ارتباط عاطفی بین حامیان و ایتام

. انجام خدمات فرهنگی از قبیل ایجاد کتابخانه های روستایی و برگزاری اردوهای تفریحی و تربیتی

. ارسال کتاب، توزیع سبد کالا برای سادات نیازمند

. پرداخت وام های بدون کارمزد به نیازمندان سادات

. تهیه و توزیع جهیزیه در سال برای نوعروسان سادات تحت حمایت

. تهیه و ارسال لباس گرم در شروع فصل زمستان و ارسال لباس عید در پایان هر سال

. بازدید از خانواده‌ های سادات در اقصی نقاط کشور به صورت دوره‌ ای و حل مشکلات آنان در محل

می باشد.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/Telegram_2019_Logo.svg/640px-Telegram_2019_Logo.svg.png عضویت در گروه تلگرام

گروه تلگرامی رهپویان عترت فاطمی

وبسایت موسسه عترت فاطمی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۰۸
charityetratfatemi موسسه عترت فاطمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی